Vegeśniadania mistrzów

Szczególnie w deszczowy i zimny poranek pożywne śniadanie, może uratować nam dzień i pomóc odzyskać formę, dobry nastrój, a także chęć wyjścia z domu. Czasu jednak jest niewiele. Kompromisem, który pozwoli i dobrze zjeść, i spokojnie naszykować się do wyjścia są trzy nasze ulubione śniadania. Oto one:

 

Po pierwsze owsianka

Przygotowanie takiego śniadania razem ze zjedzeniem zajmie Ci kwadrans. Wystarczy kilka owoców, które masz pod ręką, wiórek kokosowych lub cynamonu (w zależności od wyboru owoców), szklanka mleka (rodzaj zależy od preferencji), pół szklanki płatków owsianych i odrobina cukru.

Co dalej?

Ugotuj w mleku płatki owsiane (pół szklanki płatków na szklankę mleka), dodaj odrobinę cukru i wiórek lub cynamonu. Pamiętaj o częstym mieszaniu. W międzyczasie przygotuj owoce – tu pełna dowolność. Po ugotowaniu (i sprawdzeniu, czy są odpowiednio miękkie), przelej je do miseczki i posyp owocami. Prawda, że proste?

 

Śniadanie można przygotować w dwóch opcjach: wegetariańskiej i wegańskiej.

 

Powiew Francji – tost

Zarezerwuj sobie 20 minut, ale obiecujemy, że warto. Przygotuj: banana, ¾ kubka mleka kokosowego, syrop klonowy, wegańskie masło, cynamon, szczyptę wanilii (lub ekstraktu z wanilii), 4 kromki chleba.

Do dzieła!

Zblenduj banana w towarzystwie mleka kokosowego, wanilii i cynamonu. Następnie przelej masę na talerzyk i dokładnie wymocz w niej kromki chleba. Usmaż na maśle na koniec polej syropem klonowym. Polecamy udekorować całość owocami – wtedy jest jeszcze smaczniej i zdrowiej.

Opcja: wegańska

 

Grzanki z ricottą i ogórkami w towarzystwie miodu

To śniadanie dla osób, które lubią mieszać smaki. Do jego przygotowania potrzebujesz 15 minut.  Wystarczą 4 kromki bagietki, ricotta (lub ser a’la ricotta w wersji wegańskiej, Wegan Nerd podpowiada jak go zrobić), 4 małe ogórki gruntowe (schłodzone), 2 łyżeczki masła, 2 łyżki miodu.

Nagrzej piekarnik do najwyższej temperatury, używając najlepiej funkcji grilla. Kromki posmaruj masłem i opiekaj tak długo, aż będą rumiane i chrupiące. Umyj ogórki i pokrój je w słupki. Skrop je miodem. Grzanki posmaruj ricottą i podaj z ogórkami.

 

Śniadanie można przygotować w dwóch opcjach: wegetariańskiej i wegańskiej.

 

Smacznego i udanego dnia!

Komentarze

Tagi: , , ,