Co dodaje energii?

Upały wyciągają z człowieka resztki sił. Sprawiają, że zaledwie po kilku godzinach pracy czujemy się wymęczeni jak po uczestnictwie w triathlonie. Co zrobić, aby być bardziej produktywnym i tracić mniej energii w ciągu dnia?

Wydawać by się mogło, że słońce pozytywnie nas nastraja i przybywa nam sił. Dzięki promieniowaniu słonecznemu wytwarza się bowiem witamina D, która odpowiada za nastrój i chęć do życia. Jednak „każdy kij ma dwa końce” i tak jest także w tym przypadku. Wysoka temperatura powoduje, że łatwiej nam się odwodnić, dlatego pierwszą receptą na dobre samopoczucie jest uzbrojenie się w butelkę wody mineralnej i popijanie jej małymi łykami w ciągu dnia. Zapotrzebowanie w trakcie upałów rośnie do 3-4 litrów dziennie, więc jeśli trudno Wam zmotywować się do picia samej wody, dobrym pomysłem jest dodanie do niej dowolnych owoców, które urozmaicą Wam jej smak. Pamiętajcie, suchość w ustach to znak, że już brakuje nam H2O.

Jak na VegeMapę przystało nie może obyć się bez jedzenia i wege przysmaków, takich jak na przykład nasze ulubione warzywo, czyli marchewka. Dzięki zwiększeniu jej udziału w diecie, jesteśmy odporniejsi, mamy ładniejszą skórę, a oczy są w lepszej kondycji. Polecamy marchewkową chrupiącą przekąskę lub wersję obiadową w gotowanej formie. Co ważne, marchewkę lepiej gotować w całości, dzięki temu zamkniemy w warzywie wszystkie składniki odżywcze.

Co stawia na nogi lepiej niż kawa? Odpowiedź jest prosta burak! Sok z tego warzywa dodaje energii, wzmacnia odporność organizmu, obniża ciśnienie krwi i usuwa wolne rodniki. Wystarczy szklanka dziennie, aby poczuć się lepiej.

Zielona herbata usuwa uczucie senności, pobudza i orzeźwia. Wszystko dzięki dużej zawartości teiny działającej tak samo jak kofeina znajdująca się w kawie. To właśnie teina sprawia, że zielona herbata ułatwia proces uczenia się i poprawia zdolność kojarzenia. Najbardziej pobudza świeży napar, dlatego polecamy Wam zastąpić nim poranną kawę.

W trakcie upałów wraz z potem, pozbywamy się cennych dla prawidłowego funkcjonowania elektrolitów. Jednym z nich jest potas, którego możemy dostarczyć, racząc się koktajlami ze świeżych ogórków lub melona. Dlaczego akurat z tych składników? Ogórek w 95% składa się z wody i zawiera (ok. 140 mg/100 g) potasu. Natomiast w soczystym melonie skrywa się go aż 280 mg/100 g. To ponad cztery razy więcej niż w arbuzie!

Oto nasz przepis na połączenie ogórków i melona w jednym energetycznym napoju:

Składniki:

1/2 melona;

sok z 1/2 cytryny;

1 ogórek;

2 łyżeczki cukru trzcinowego lub wege miodu;

listki świeżej mięty.

Przygotowanie:

Obierz melona, wyjmij pestki, a następnie pokrój owoc na mniejsze kawałki. Podobnie zrób z ogórkiem. Składniki umieść w pojemniku blendera. Dodaj sok z cytryny i zmiksuj wszystko. Koktajl gotowy, wystarczy dodać do niego kostki lodu i listki świeżej mięty.

 

A jakie są Wasze patenty na lepsze samopoczucie i energetyczne doładowanie? Dajcie znać w komentarzach!

 

Komentarze

Tagi: , ,